Ceny za CSR kampaně rozdány

 

V Bruselu byly (24. 6.) rozdány ceny European Association of Communications Agencies (EACA) Care za kampaně z oblasti Corporate social responsibility (CSR) realizované po celém světě. Oceněno bylo za rok 2015 celkem dvanáct kampaní, absolutním vítězem se stal projekt vytvořený na podporu handicapovaných sportovců „Special Olympics European Summer Games,“ pod nímž je autorsky podepsána společnost LDV United z Belgie.

 

„Ceremonie ocenila projekty, které poukazují či vybízejí k řešení společensky významných témat jako zdraví, životní prostředí, domácí násilí, bezpečnost, lidská práva, zneužívání dětí apod. Využívají přitom marketingové nástroje, které dříve sloužily výhradně k podpoře obchodu, CSR kampaněmi ale dostávají hlubší význam. Díky novým technologiím a moderním komunikačním nástrojům je možné oslovovat bez horentních nákladů široké spektrum lidí, spolu s provokativním námětem je šance měnit věci k lepšímu. Příkladem může být třeba jedna z oceněných kampaní z Rumunska, které se potýkalo s žalostným nedostatkem dárců krve. Úspěšnost kampaně se ukázala na skokovém nárůstu jejich počtu,“ vysvětluje česká europoslankyně Dita Charanzová (ANO/ ALDE), která jury letošního ročníku předsedala. „Neměla jsem bohužel tu šanci srovnávat v soutěži žádnou českou kampaň se světovou špičkou, doufám, že se to časem změní a podobné kampaně se u nás nejen že začnou více točit, ale také se hlásit do soutěží tohoto typu, aby se o nich vědělo i za hranicemi,“ dodává Dita Charanzová.

 

Vítěznými za rok 2015 ve svých kategoriích byly dále kampaň „Driving Change“ proti domácímu násilí na ženách realizovaná ve Spojených arabských emirátech (agentura Memac Ogilvy), kanadská kampaň #LikeAGirl (Leo Burnett, Toronto), kampaň Rady Evropy proti zneužívání dívek „The Lake“ a kampaň proti kouření SMOKE – Ink (TBWAMilan).

 

Všechny oceněné kampaně naleznete zde:

http://www.act-responsible.org/ACT/EACAwinner15/eaca_winners15.htm